Otava Oppimisen palvelut työnantajana

Olemme osa Kustannusosakeyhtiö Otavaa ja tekemistämme ohjaavat Otava-konsernin arvot: vastuullisuus, laatu, rohkeus ja läheisyys.

Perheyritys

Otava on perheyritys, jossa jokaista työntekijää arvostetaan. Vaalimme työyhteisöä, jossa luotamme toisiimme ja arvostamme omaa ja toistemme työtä ja kohtelemme toisiamme yhdenvertaisesti. Haluamme onnistua yhdessä ja oppia toisiltamme.

Osaamisen kehittäminen

Kannustamme työntekijöitä itsensä, työnsä ja työyhteisön kehittämiseen. Osaamista ja omassa työssä kehittymistä arvioidaan yhdessä säännöllisesti ja tuetaan aktiivisesti.

Avoin keskustelukulttuuri

Pyrimme avoimeen palaute- ja keskustelukulttuuriin mm. säännöllisten kehittymis- ja tavoitekeskustelujen avulla.

Me otavalaiset

Artikkelit

Konseptista koulukirjaksi – kustannustoimittaja mahdollistaa laadukkaan oppimateriaalin synnyn

Marja Viskarilla oli takanaan pitkä kokemus opettajan työstä sekä media- ja musiikkimaailmasta, mutta ilman tarkkanäköisen ystävän kehotusta työ Otavalla olisi voinut mennä sivu suun. Otava etsi musiikin aineistoista vastaavaa kustannustoimittajaa, ja Marja päätyi työhaastatteluun. Puolituntiseksi tarkoitettu haastattelu venyi kolmeen tuntiin – ja seuraavana päivänä Marja aloitti työt. 

Artikkelit

Myyntipäällikön työ Otavalla ei ole Via Dolorosa

Se ilmoitus oli kuin syöttö lapaan. Otava Oppimisen palvelut haki myyntipäällikköä, ja Matias Myllymäki näki tilaisuutensa tulleen. Myyntipäällikön tehtävä olisi kuin hänelle tehty: siinä yhdistyisi aiempi myyntityökokemus ja kahdeksan vuoden kokemus opettajan työstä alakoulussa. Se ilmoitus oli kuin syöttö lapaan. Otava Oppimisen palvelut haki myyntipäällikköä, ja Matias Myllymäki näki tilaisuutensa tulleen. Myyntipäällikön tehtävä olisi kuin hänelle tehty: siinä yhdistyisi aiempi myyntityökokemus ja kahdeksan vuoden kokemus opettajan työstä alakoulussa.

Artikkelit

Kurkistus opettajan arkeen – asiakasymmärryspäällikkö on tärkeä tiedonvälittäjä

Laura Hagelberg ei varsinaisesti etsinyt uutta työpaikkaa, kun hän huomasi, että Otava Oppimisen palvelut haki asiakasymmärryspäällikköä. Tässä olisi haaste, johon hän halusi tarttua. Kustantaminen toimialana kiinnosti ja ennen kaikkea hän pääsisi Oppimisen palveluiden ensimmäisenä asiakasymmärryspäällikkönä rakentamaan uusia toimintamalleja. Asiakasymmärryksen vahva osaaja aloitti uudessa pestissään Otavalla huhtikuussa 2022.

Hyvinvointi

  • Pidämme huolta henkilöstömme hyvinvoinnista, työkyvystä ja työn sujumisesta elämäntilanteet huomioiden.
  • Tarjoamme monipuolista tukea ja pyrimme yhdessä löytämään ratkaisuja eri tilanteisiin.
  • Hyvinvointimme pohjautuu myös hyvään johtamiseen, ja meistä jokaisella on oikeus hyvään esihenkilötoimintaan. Tavoitteenamme onkin, että johtaminen ja esihenkilötyö on meillä ammattitaitoista ja tasapuolista.

Tarjoamme sinulle

  • Mahtavat työtoverit
  • Joustavan työajan ja mahdollisuuden tehdä monipaikkatyötä eli yhdistää etätyön ja läsnätyön
  • Mahdollisuuden palata perhevapaalta joustavasti töihin
  • Kattavan työterveyshuollon
  • Ergonomisen työpisteen ja viihtyisät työtilat toimistolla
  • Vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen
  • Mahdollisuuden käyttää omaa kuntosalia Otavan toimitiloissa Uudenmaankadulla