Rohkeasti tulevaisuuteen katsova, teknologiaa hyödyntävä oppimiskulttuuri antaa oppijoille hyvät eväät elämään.
Vahvassa oppimiskulttuurissa tulevaisuustaidot on sisällytetty olennaiseksi osaksi oppimista. Tällä voidaan varmistaa, että oppijat saavuttavat ne taidot, joita tulevaisuudessa tarvitaan.
Valmennuksemme antavat tukea laaja-alaisia ja tulevaisuuden taitoja kehittävien oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseen. Ne tukevat opettajia myös oppimista tukevan teknologian käyttöönotossa.
Perusopetus
Monialaisuuden käyttöönotto on helppoa valmiin oppimiskokonaisuuden ja käyttöönottovalmennuksen avulla. Oppijoiden taidot kehittyvät monipuolisesti tutkimalla ajankohtaisia ilmiöitä.
Perusopetus
Valmennus antaa koulun opettajille valmiudet kehittää yhteisopettajuutta yhteissuunnittelun sekä yhteisten käytänteiden luomisen kautta.
Perusopetus
Valmennuksessa tunnistetaan keskeisiä tulevaisuustaitoja ja opitaan hyödyntämään niitä eri oppiaineissa ja yli oppiainerajojen.
Lukio
Valmennus antaa tietoa, valmiuksia ja esimerkkejä laaja-alaisen osaamisen soveltamiseen eri oppiaineissa ja yhdistää näin lukion toimintakulttuuria.
Artikkelit
”Jotta voidaan opettaa lapsille ja nuorille tulevaisuustaitoja, on meidän aikuisten ensin haastettava itsemme oppimaan uutta”, toteaa Markku Pelkonen Muuttuva koulu -seminaarissa.
Artikkelit
Monialainen viikko voi olla parhaimmillaan lukuvuoden tähtihetkiä. Valmiit MOK-teemamme auttavat helposti alkuun, ja MOK-valmennuksemme tekee käyttöönotosta sujuvaa ja tehokasta.
Artikkelit
Otava Oppimisen palveluiden uunituore monialainen oppimiskokonaisuus (MOK) käy taisteluun ilmastonmuutosta vastaan yhdessä opettajien ja oppilaiden kanssa. Tällä viikolla taistelua käydään Vaisaaren koulussa Raisiossa.
Artikkelit
Otava Oppimisen palvelut toteutti yhdessä futuristi ja tietokirjailija Perttu Pölösen kanssa Yrittäjämäinen asenne ja tiimityöskentely -oppimiskokonaisuuden.
Artikkelit
Monialaisesta oppimisesta on käyty viime aikoina kiivasta keskustelua. Otava Oppimisen palvelut pyysi Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitosta testaamaan yhden omista oppimiskokonaisuuksistaan. Miten kävi?
Artikkelit
Luokanopettaja Tiina Aulion tunnilla 6.luokkalaiset ovat täysillä työn touhussa. Jotain innostumisesta kertoo se, että kotiin sairastumisen takia jäänyt oppilas haluaa osallistua ryhmätyöhön videopuhelulla. ”Kun oppilaat tutkivat itse päättämäänsä aihetta, he ottavat asian enemmän omakseen, kuin jos itse puhuisin asian luokalle”, toteaa Tiina tyytyväisenä.
Tulemme mielellämme kertomaan palveluista, joita meillä on koulusi toimintakulttuurin kehittämiseen. Varaa aika etä- tai lähitapaamiselle.
"*" näyttää pakolliset kentät