Digitaalisiin palveluihimme on kohdistunut palvelunestohyökkäyksiä

Otavan digitaalisiin palveluihin on kohdistunut useampia palvelunestohyökkäyksiä maalis–huhtikuussa 2021. Palvelunestohyökkäykset ovat näkyneet asiakkaillemme digitaalisten tuotteidemme käyttökatkoksina. Palvelunestohyökkäys tarkoittaa ulkopuolista verkkohyökkäystä, jossa pyritään estämään digitaalisten tuotteiden ja palveluiden käyttöä. Otavan asiakkaiden yksityiset tiedot ovat olleet koko ajan turvassa ja palveluitamme voi käyttää huoletta jatkossakin.

Pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluidemme toimintavarmuutta, sekä parantamaan suojaustamme mahdollisilta hyökkäyksiltä. Hyökkäyksestä on ilmoitettu Kyberturvallisuuskeskukselle. Palvelunestohyökkäyksen yritys ja toteuttaminen on Suomessa laitonta.

Pahoittelemme häiriöiden aiheuttamaa haittaa asiakkaillemme.

Lisää yleistyneistä palvelunestohyökkäyksistä voit lukea Kyberturvallisuuskeskuksen sivuilta

Mikäli sinulla herää kysyttävää aiheesta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
asiakaspalvelu@otava.fi
Puh. 09 156 6800
(mpm/pvm, myös jonotusaika)