Ohjeet: Otavan verkkokauppa

En löydä digimateriaalia verkkokaupasta »

Painoitko osta-painiketta Opepalvelussa ja siirryit Otavan verkkokauppaan, mutta nyt digimateriaalia ei löydy? Opettajille tarkoitettuja digimateriaaleja voivat tilata ainoastaan koulut, joten verkkokauppaan pitää ensin kirjautua koulun verkkokauppatunnuksilla, jonka jälkeen opettajille tarkoitetut digimateriaalit tulevat näkyviin. Yksityishenkilöt eivät voi tilata opettajille tarkoitettuja digimateriaaleja. Pyydä koulusi verkkokauppatunnukset koulusihteeriltä tilaamista varten.

Digimateriaalien tilaaminen koululle »

Opettaja/ylläpitäjä voi tilata Otavan digitaalisia materiaaleja (digiopetusaineistot, digikirjat, digitehtävät ja digikokeet) Kirjavälityksen Kouluväylän kautta tai Otavan verkkokaupasta. Tilattu aineisto on käytettävissä Opepalvelussa kahden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Verkkokauppatunnuksia voi tarvittaessa tiedustella Otavan asiakaspalvelusta tai koulun ylläpitäjä voi tarkistaa koulun verkkokauppatunnukset myös Opepalvelusta Koulun tiedot -kohdasta.      

E-laskulla tilaaminen »

Koulut voivat tilata Otavan verkkokaupasta tuotteita e-laskulla. Tilaamiseen tarvitset koulusi tai kuntasi verkkolaskuosoitteen. Yksityishenkilöt eivät voi tilata tuotteita laskulla.

Ladattavat tiedostot »

Ohje ladattavien tiedostojen käyttöönottamiseen ja tilaamiseen.

Lukion digikirjojen palautusoikeus »

Lukion digikirjoilla on 14 vrk:n palautusoikeus, jos tuotetta ei ole aktivoitu. Ota yhteyttä digikirjan jälleenmyyjään, jos tahdot palauttaa aktivoimattoman digikirjan. Otavan verkkokaupasta hankittujen digikirjojen palautuspyyntöihin vastaa eHelpdesk: ehelpdesk@kirjavalitys.fi Puh. 010 345 1550 (ma–pe klo 7.30–20.30)  

Verkkokauppatunnukset »

Kaikille Otavan asiakasrekisteristä löytyville oppilaitoksille on avattu tunnus ja salasana Otavan verkkokauppaan. Tunnus näkyy ylläpitäjille myös Opepalvelussa Koulun tiedot -kohdassa. Tunnuksilla sisään kirjautuneet oppilaitokset voivat tilata koulun laskuun. Tunnukset on toimitettu oppilaitosten rehtoreille ja/tai koulusihteereille. Jos koulusi tunnukset ovat hukassa, ota yhteyttä Otavan asiakaspalveluun tai koulun ylläpitäjä voi myös tarkistaa tunnukset Opepalvelusta.

Virheellisen tilauksen peruminen »

Jos olet tehnyt tilauksesi Otavan verkkokaupasta, ole yhteydessä Otavan asiakaspalveluun. Tarvitset myös verkkokaupasta sähköpostitse saamasi tilausvahvistuksen. Mikäli tilaus on tehty Kirjavälityksen tai jonkun kirjakaupan kautta, ota yhteyttä suoraan jälleenmyyjään.

Vahtipalvelu Otavan verkkokaupassa »

Otavan verkkokaupassa on Vahtipalvelu, jota voivat käyttää palveluun rekisteröityneet asiakkaat. Kun haluamasi tuote ei ole vielä ilmestynyt, voit jättää sen Vahtipalveluun. Kirjaudu sisään verkkokauppaan ja napsauta tarvitsemasi tuotteen kohdalla linkkiä “Siirrä vahtipalveluun”. Saat sähköpostiisi tiedon, kun tuote on ilmestynyt ja tilattavissa verkkokaupasta. Kun kirjaudut verkkokauppaan, on tuote valmiina ostoskorissa. Jos tilausta ei vahvisteta ensimmäisellä kirjautumiskerralla, […]

Jos et saanut vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä!

Otavan asiakaspalvelu

asiakaspalvelu@otava.fi

Puh. 09 156 6800 (ma–pe 8–16)

Kirjavälityksen eHelpDesk -tukipalvelu

ehelpdesk@kirjavalitys.fi Puh. 010 345 1550 (ma–pe klo 7.30–20.30)

Digitaalisten oppimateriaalien käyttäjätukea peruskoulun ja lukion aineistoihin.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Voit selata kaikkia ohjeita tai hakea vastausta kysymykseesi.